zaterdag 12 oktober 2013

Ezel en doek 2

Sinds ’n poos staan mijn schilderspullen, wegens ruimtegebrek ‘in opslag’. Na de verkoop van Man’s huis is hij bij mij komen wonen en heb ik plaats voor zijn spullen gemaakt. Waar de grote schildersezel stond, staat nu een kledingrek. Waar de oude theewagen met potten verf, de kwasten en allerlei kleine schilders benodigdheden stond, staat nu een ladekastje. Maar creatieve impulsen laten zich niet wegstoppen, die zoeken toch een uitweg, zo ook mijn ideeën om te schilderen. Vandaag zo’n dag dat ik er niet meer onderuit kom. Ik heb weer spullen verzameld. Samen met Man op pad geweest! In de winkel doeken gekocht. Uit de opslag potten met verf, een tafelezel, kwasten, doeken, sponzen en paletmessen gehaald. Alles wat maar van pas kan komen om de verf op het doek aan te brengen. 


Het moeilijke is nu wat te schilderen. De ideeën buitelen over en door elkaar heen en de inspiratie om te schrijven is er ook nog. Een waar gevecht in mijn hoofd. Het is later op de dag nu ik dit schrijf. Man kookt, een schaal Mexicaanse nacho’s komt dadelijk uit de oven tevoorschijn. Dan gaan we een serie op dvd bekijken. Zoveel leuk, zoveel te doen, vandaag van alles maar een beetje. Morgen weer een dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten