maandag 16 december 2013

Bezigheden 3



Afgelopen week is omgevlogen. Heb ik dinsdag nog verteld dat Man en ik het huis hebben gekocht, de dagen erna waren voorbij voordat ik er erg in had. Tot schrijven kwam ik niet. Een huis kopen is niet niks, er is veel wat besproken en geregeld moet worden. Wanneer is de overdracht, hoe plannen we alles in de goede volgorde, wie schakelen we in voor hulp?
De ene jacht voorbij en een andere heeft zich aangediend, de ‘mannenjacht’. Niet dat ik op zoek ben naar een andere man, heb tenslotte een hele lieve, maar de jacht op klussers is geopend! Ik doe net alsof ik geen verstand van klussen heb en laat Man deze mannen opsporen. Later komt er nog een ‘vrouwenjacht, daar houd ik me dan mee bezig. De taken zijn stereotype verdeeld, dat is duidelijk.
Maar ik heb nog meer gedaan. Op woensdag met Vriendin geschilderd. Na alle drukte en emoties die er bij het kopen van een huis aan te pas komen, is het heerlijk om met kleurtjes bezig te zijn. Het duurt even voordat ik op gang kom, maar dit is het voorlopige resultaat.


Donderdag heb ik gelezen, over het boek later meer. Aan het eind van het jaar pas mijn recensie inleveren. Ik heb boodschappen in huis gehaald, ’s avonds aan mijn tafel gebridged.
Vrijdag heb ik niets gedaan, ik ben te moe. Sleep mijzelf zo nu en dan voor een kop koffie naar de keuken en tussendoor slaap ik. Teveel hooi op mijn vork genomen.
Zaterdag hebben we allerliefste vrienden op bezoek gehad. Weken hebben we ernaar uitgekeken! ‘s Ochtends heeft Man het eten in huis gehaald en daarna voorbereid. Er zijn over en weer cadeautjes, er is taart, we zijn langs het nieuwe huis gereden, we hebben foto’s bekeken, veel gepraat en dankzij Man heerlijk gegeten. Een dag met een gekleurd randje!



Zondag naar een verjaardag geweest. Onderweg naar huis de kerstboom gekocht. Bij thuiskomst heeft Man die in een pot in de kamer gezet, de piek van oma er alvast in en de dozen met kerstspullen uit de kelder gehaald.



Vandaag een dag zonder afspraken. Ik kan weer schrijven, hoef met niets anders bezig te zijn. Vanavond gaan Man en ik de boom versieren.

8 opmerkingen:

  1. Zalige Dag was dat zaterdag, Ellie! Alles, echt alles was tot in de puntjes af en zo vol warmte. Zo één van die dagen die altijd bij blijven. Doet goed te lezen dat je dit gevoel ook deelt met Buiten. En wat een mooie piek hebben jullie daar! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nathalie! Wij hebben ook erg genoten van jullie bezoek aan ons! Leuk dat je de blog weer hebt gelezen :-) X

      Verwijderen
  2. Doe maar lekker even rustig aan, Ellie ! Je ziet dat alles op zijn pootjes terecht komt. Warme groet ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mieke dank voor je lieve woorden! Ik had en heb idd wat rust nodig! Lieve groetjes xxx

      Verwijderen
  3. Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten. Vooral blijven doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon genieten van de mensen om ons heen en kleine dingen, meer hoeft niet! Dank weer dat je de blog hebt gelezen, Jaap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om de week te lezen :-) En ja die mannenjacht!!!
    Man is bezig ze te "ronselen"
    Teller staat in middels op 2. Gaat zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen