vrijdag 2 januari 2015

Naar 2015



                                                        Acryl op linnen                  

De laatste weken van het jaar wil ik niet ‘anders’ noemen, maar ieder jaar opnieuw realiseer ik mij dat die weken voor mij anders verlopen dan in de rest van het jaar. Ik kan niet uitleggen wat er dan ‘anders’ is en ook niet waar dat aan ligt. Wel zijn de afgelopen weken omgevlogen. Ik heb geschreven, gelezen en geschilderd, maar minder dan mij lief is. Wat meer rust genomen, me soms afgezonderd maar ook ondernomen.

19 december 2014
Man is jarig. Na het ontbijt gaan we naar Bergen in Noord Holland, onze favoriete streek als we een of twee nachtjes weg willen. Museum Kranenburgh staat op het programma. Er is een expositie van Lucebert en we willen de beeldentuin zien. ’s Avonds in het hotel gegeten.

20 december 2014
In Bergen leuke dingen te doen. We bezoeken onze favoriete winkeltjes en lunchen bij Fabels. Aan het einde van de middag gaan we weer naar huis. De accu opgeladen, ook al is het een kort verblijf.

23 december 2014
In de loop van de ochtend een afspraak bij de kapper. ‘s Avonds naar het atelier van beeldend kunstenares Yvon van Bergen. Naast haar prachtige schilderijen die zij maakt, geeft Yvon ook workshops in het gebruik van krijtverf. Ik koop bij haar wat verf, een kwast en twee gietijzeren kandelaars. Daarvoor kun je bij haar ook terecht, mooie gebruikte spullen die al dan niet met krijtverf zijn behandeld.

24 december 2014
Kerstavond. Deze avond en het versieren van de kerstboom is voor mij het leukste van kerstmis. ‘s Avonds gasten aan tafel, Man kookt.

25 en 26 december 2014
Kerstmis. De boom gloeit van de kleurige ballen en de lampjes. Het kerstbrood op tafel, het boek bij de hand en zo komen wij de twee kerstdagen door. Maar ook met kleine klusjes doen die er vaak bij inschieten. We luisteren naar de top 2000 op de radio.

27 december 2014
Er ligt een vers dik pak sneeuw. Met de fiets op pad is geen optie, met de auto willen we niet. We nemen de streekbus. We gaan op kledingjacht voor Man. Altijd bij dezelfde winkel en altijd met dezelfde verkoper. Deze man heeft kijk op kleding en Man. Elke broek en trui of elk overhemd waarmee hij aan komt zetten is goed, het past en het staat Man uitstekend. Met een goed gevulde kledingzak weer met de streekbus naar huis.

29 december 2014
Deze dag heb ik afgesproken met Vriendin. We lunchen en genieten van het weerzien.

30 december 2014
Vandaag een afspraak bij mijn behandelend arts in Nijmegen. Op de terugweg maak ik een foutje. Het kost me ruim een half uur om in het donker in de avondspits én met regen de goede route weer op te pakken.

31 december 2014
Vandaag zie ik andere Vriendin.
’s Avonds dansen Man en ik het jaar 2014 uit. Dat doen we op nummer 1 van de top 2000, ‘Hotel California’ van The Eagles. Nou niet bepaald een dansliedje, maar we hebben er plezier in en vanzelf ontstaat onze dans.

1 januari 2015
Man maakt een verrukkelijke soep. Hij zal er nog veel meer maken, maar dit is de eerste van een nieuw ‘soepjesjaar’. Vandaag ook met een groep vrienden geproost op het nieuwe jaar.

Voornemens heb ik nooit. Wel roep ik ieder jaar: ‘dit wordt mijn jaar….’
Ik w­­­il er een mooi jaar van maken en wens het iedereen toe: een mooi, gezond en gelukkig 2015!





26 opmerkingen:

  1. En ik wens jou en je Man een heel mooi 2015 toe. Het wordt een heel mooi jaar en ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jaap! Weet dat ik me verheug op al die mooie foto's van jou! Ik ga er dit jaar ook weer van genieten :-)

      Verwijderen
  2. Laten we het ons jaar maken, dit jaar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kijkje in jouw decembermaand. Gezellig en goed besteed. Hopelijk een jaar waarin je vaak kan denken.....: zie je wel, dit is MIJN jaar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marnel! Ik weet dat jouw laatste maanden niet zo fijn waren, maar nu hopelijk weer stijgende lijn!! Ik wens jou ook de gedachte toe: 'dit wordt mijn jaar...'

      Verwijderen
  4. Hey Ellie!
    Ik wil je de beste wensen wensen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Michiel! Voor jou ook een inspirerend en mooi nieuw jaar :-)

      Verwijderen
  5. Lieve Ellie, ik wens jou en je Man alles toe wat wenselijk is :) Daar hoort zeker het hoofdstuk gezondheid bij een grote dosis geluk! Ik vind je een fijne (FB) vriendin en ik hoop dat we elkaar ook in het nieuwe jaar weer kunnen inspireren tot mooie dingen. Veel liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jannie, wat een lieve en warme reactie, die ontroert mij! Ik wens jou ook alle geluk en gezondheid toe en ik ben ervan overtuigd dat we elkaar zullen blijven inspireren en volgen! Ik geniet ook van onze (fb) vriendschap! Liefs Ellie

      Verwijderen
  6. We gaan er met z'n allen een topjaar van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dit wat je beschreven hebt kunt voortzetten, denk ik dat je een heel mooi jaar hebt! Het kan heel wat slechter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelt als rijkdom mooie momenten te hebben en te genieten, Dani :-)

      Verwijderen
  8. Lieve Ellie ik wens jullie allebei een geweldig en vooral gezond 2015!

    Mooi stukje heb je geschreven en genoten van de diverse dingen!
    Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ans voor deze lieve reactie! Voor jou en Pierre alle goeds voor dit nieuwe jaar xxx liefs Ellie

      Verwijderen
  9. Fijn dat je bewust kunt genieten van alle mooie dingen in je leven. Dat is waar het om gaat denk ik. Ik wens jullie heel veel mooie dagen in alle gezondheid toe. Warme groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mieke, dat genieten gaat vanzelf.....in 'het leven' geleerd, blij dat ik het kan! Dank voor je mooie reactie. Lieve groet :-)

      Verwijderen
  10. Dat het een geweldig schilder-, schrijf- en soepjesjaar mag worden. Ik zit laat in de nacht nog aan een kleine alcoholische versnapering zodat ik maar één ding kan zeggen: proost op alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Mies! Dat het voor jou ook een mooi lees- en schrijfjaar mag worden! Alle goede dingen, zoals genieten laat in de nacht van een kleine alcoholische versnapering, wens ik je er nog bij :-)

      Verwijderen
  11. Irma Kurpershoek3 januari 2015 om 09:24

    Ellie, ik wens jou en je man een liefdevol, creatief en fijn 2015. Of het jouw jaar wordt, hangt alles af van met hoeveel of juist hoe weinig je tevreden kunt zijn. Mijn gedachte is dat je een positief mens bent, dus dar zit wel snor in 2015. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Irma, ik heb wel geleerd tevreden te zijn en te genieten van kleine dingen! Net zoals jij dat kunt zo te zien op je foto's en zo te lezen in je stukjes nu ik door het lezen van die stukjes je wat beter heb leren kennen! Lieve groet X

      Verwijderen
  12. Vooral het versieren van de kerstboom op de dag voor kerst sprak mij heel erg aan. Bij ons staan de boompjes (2 kleintjes) altijd al ruim een week voor die tijd en dat vind ik soms een beetje te lang. Maar ja..............................ik ben niet de enige in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms staat de boom ook eerder, echter altijd kort voor kerst, maar kerstavond is dé avond voor mij, Wilma! Dank voor het lezen en voor je reactie!

      Verwijderen
  13. Hoe anders, jouw oudejaars...en de mijne. Logisch natuurlijk, verschil van mens en situatie.
    Genoten van je schrijfsel. Herken de voldoening van de goed gevulde kledingzak voor een mooie man naast je.
    Voor beiden de beste wensen, een nieuwjaar voor jezelf alsook voor Man. Het ga je goed, dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je hartverwarmende woorden, Athy! In de tijd dat ik alleen woonde, 17 jaar lang, was ik ook meestal alleen op oudejaarsavond.....ik wil dan met mijn gevoelens en gedachten op mezelf zijn, altijd gehad. Gelukkig voelt Man dat goed aan :-) Ik wens jou ook een prachtig jaar toe, goede gezondheid en geniet momenten zoveel als maar mogelijk is!!

      Verwijderen