dinsdag 14 juni 2016

Voor de missie



In het dorp waar ik woon wordt een paar keer per jaar een rommelmarkt georganiseerd. Eenmaal in het jaar ook een waarvan de opbrengst bestemd is voor de missie. Daar wil ik heen. De datum heb ik lang van tevoren in de agenda geschreven. Zus gevraagd die dag mee te gaan.

Klokslag elf uur wordt een bel geluid en de poort geopend. Kramen vol met huisraad, kerstspullen, speelgoed, servies en glaswerk. Eronder en erachter staan nog dozen. Boordevol. Ook boeken, elpees, lijsten, schilderijen en accessoires voor in huis en tuin. Een kraam waar alleen maar stof te koop is. Grote lappen, kleine lappen, gordijnen, tafellopers, gehaakte en geborduurde kleedjes. Een andere kraam met lampen, op de grond erbij waterkokers en koffiezetapparaten. Op een plein de meubels.

In een mum van tijd hebben zus en ik het een en ander bij elkaar gesprokkeld.
Man en zwager zijn met ons meegegaan. Man omdat hij het leuk vindt en met mij zoekt naar 'het', zwager zittend op een bank, observerend en wakend over de gekochte aanwinsten. De veiling slaan we over. Er is geen doorkomen aan, je kunt over de koppen lopen. 

De kap kapot. Het snoer en de stekker niet bruikbaar. We maken de lamp weer compleet

Aan tafeltjes kan ik niet aan voorbijgaan. Rond, vierkant of ovaal, meestal sleep ik er een mee naar huis


Van dit glas heb ik al het een en ander. Deze schaal past er mooi bij
Altijd op zoek naar kerstballen van 'toen'

Dit koord voor 10 eurocent. Te gebruiken in atelier. Waarvoor? Dat weet ik nog niet, dat gebeurt gewoon een keer

Lijsten en lijstjes 

Een réchaud van Brabantia. Pure nostalgie uit mijn kinderjaren

Zinken emmers. Met zus bij thuiskomst onmiddellijk de planten erin gezet

Dit gehaakte kleedje kon ik niet laten liggen. Ook pure nostalgie voor 20 eurocent



18 opmerkingen:

  1. Geweldig, Ellie!
    Dat rechaud had ik lang lang geleden ook :-)

    Wat jij met tafeltjes hebt, heb ik met kastjes. Daar kan ik niet aan voorbijgaan.
    Je hebt prachtige oogsten gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik had zo een oranje rechaud Marjolein, natuurlijk opgeruimd, maar nu ik dit voor 2 euro zag staan, moest het mee. Het komt goed van pas, we hebben er geen.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk tafeltje! In dat rode glas heb ik ook een heleboel spulletjes gespaard. Heerlijk om te doen, dat rondsnuffelen op rommelmarkten. Het is al weer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb. Misschien maar weer eens mee beginnen dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Mieke, dat jij ook van deze spulletjes houdt! Wie weet zijn de foto's een stimulans weer eens 'op jacht te gaan' :-)

      Verwijderen
  3. Jacqueline Pronk14 juni 2016 om 13:56

    Wat gaaf allemaal! We hebben dezelfde smaak ook nog. :) O ja, en je wist nog niet dat ik je schrijfsels behalve onderhoudend ook heel erg 'to the point' vind. Geen woord teveel. Ik vind het knap en lees je graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit hier te blozen en te gloeien van jouw grote compliment Jacqueline, dankjewel! Leuk dat we ons in elkaars smaak herkennen :-)

      Verwijderen
  4. Jannie Harmsen14 juni 2016 om 16:22

    Dat kleedje zal mooi staan op een tafel waar een gat in zit voor een parasol. Zie het zomers tafereeltje al voor me Ellie. Leuk dat jullie zo genieten van allerhande spullen, en dat wij mogen meegenieten. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan te bedenken dat wij niet eens een tafel met een gat erin hebben, parasolletje ook niet, Jannie :-) fijn dat je (mee)geniet van 'mijn schrijfsels' en foto's. Lieve groet xxx

      Verwijderen
  5. Dat dat nog bestaat 'de missie'. Fraai dingetje van Brabantia. Daar heb ik nog jaren gewerkt. Leuk stukje, mooie aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het kerkdorp Waalre bestaat dus zoiets nog, Mies.....😉 dank voor je compliment!

      Verwijderen
  6. Leuk!...zal heerlijk voor je geweest zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk dat ik jou hier zie, Yvon :-) spulletjes bij elkaar scharrelen is heerlijk, jou niet onbekend 😉

      Verwijderen
  7. Leuk! Ook ik ben altijd op zoek naar 'het' en omschrijf het als: "Dat had ik nu altijd al willen hebben, alleen wist ik het niet."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke reactie, Wilma! En zoals jij 'het' omschrijft is naar mijn hart!

      Verwijderen
  8. Heerlijk dat rommelen op de rommelmarkt. Toen ik voor het eerst op me zelf zich wonen struinde ik alle markten af voor leuke spulletjes voor een prikkie. ik heb er nu zelfs nog steeds dingen van over gehouden die ik echt niet weg wil doen!
    Ik wens je een fijn weekend,
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jij er ook van houdt spulletjes te zoeken, veel komt vaak ook nog eens goed van pas. Dank voor je reactie, Mickey! Mooi weekend 🙂

      Verwijderen
  9. De glazen schaal vind ik het mooist! Heerlijk neuzen tussen allerlei!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de gazen schaal ook heel mooi en echt, binnen 2 minuten had ik 'm al in mijn handen, Margo! Heerlijk om zo'n markten af te struinen. Soms moet dat gewoon 😉

      Verwijderen