woensdag 15 januari 2014

Vandaag 3



Eerst heb ik Vriend gebeld. Hij is vandaag jarig, een maand voordat ik jarig ben. Ieder jaar als ik hem feliciteer word ik een beetje weemoedig. Nu ben ik nog jonger, maar een maand is zo voorbij en dan zijn we weer even oud. Dan is er ook voor mij weer een nieuw levensjaar. Elk jaar met een hoger getal. Zo nu en dan heb ik daar gemengde gevoelens over. De jaren vliegen voorbij. Aan de andere kant ben ik blij met ‘mijn jaren’. Vind ik het heerlijk om deze leeftijd te hebben en elke dag zelf in te kunnen delen. Mijn dingen te doen die ik leuk vind, niet meer te hoeven werken, gewoon een hele dag voor me 's ochtends bij het opstaan. Genieten met Man, met vrienden of alleen. Lezen, schilderen, een tochtje op de fiets, muziek luisteren. En natuurlijk mijn laptop, want er moet wel geschreven worden. 
Dacht ik vanochtend alleen aan leuke dingen, de jarige Vriend en dat Vriendin vandaag zou komen schilderen en heb ik alvast de spullen klaar gezet, doeken, verf in allerlei kleuren, kwasten, gezellig gemaakt met een kaars op tafel, lekkernijen en koffie, zitten we meteen te praten over wat ons de afgelopen weken allemaal is overkomen. En dat is veel. Daarbij vallen stiltes, is er ongeloof en is er ook een beetje verdriet, maar uiteindelijk gaan we schilderen.  



Veel is er echter niet van terecht gekomen. We hebben wel iets leuks proberen te maken, maar het lukte vandaag niet zo goed. We waren beide een beetje ‘uit ons doen’. De doeken staan hier op een ezel. Volgende keer gaan we er gewoon weer aan verder.

6 opmerkingen:

  1. Zo gaat dat met vriendinnen. Het loopt soms anders, maar dat is helemaal niet erg. Graag gelezen, Ellie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Mieke dat je 'me' weer hebt gelezen! Vriendinnen in 'goede en minder goede tijden'...dat is mijn motto! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet ik nog helemaal Vriend te feliciteren met zijn verjaardag !! Proficiat en een geweldig jaar toegewenst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Mieke, wat leuk dat je daar nog een berichtje over stuurt :-) !!

    BeantwoordenVerwijderen