woensdag 11 september 2013

Nieuwe dag


Wat is er van mijn voornemens van gisteren terecht gekomen? Ik zou lezen en schrijven, soep maken en huishoudelijke klusjes aanpakken.
De ochtend verloopt heel anders dan van tevoren bedacht. Net bezig met schrijven, belt Vriend op waarna we de tijd nemen om te praten en het al snel een uur later is. Wel de afspraak om elkaar binnenkort te ontmoeten, ik verheug me daarop!
Inmiddels is de ochtend bijna voorbij, nog geen letter gelezen en weinig letters geschreven. Evenmin die lekkere soep gemaakt en evenmin die huishoudelijke klusjes gedaan. De voordeurbel rinkelt, ga ik kijken wie er voor de deur staat? Vriendin. Heb geen behoefte aan bezoek, maar op haar aanbod mij met iets te helpen kan en mag ik niet weigeren. Eerst thee gezet en boterhammen gesmeerd. Een paar uur later moet het klusje nog steeds geklaard worden. Nadat Vriendin vertrokken is, trek ik mijn jas en schoenen aan en in de auto ga ik op weg naar vrienden. Die afspraak moet ik nakomen, het is een tijdelijk afscheid voor hun verre reis. Daarna weer snel naar huis, maar dat ‘snel’ kan ik wel vergeten. Voor veel mensen is het einde van hun werkdag en het is druk op de weg. Bij thuiskomst moet ik me haasten. Het eten liefst bijtijds op tafel, Man en Vriend komen eraan en hebben weinig tijd. Zij gaan deze avond naar een concert. Weer alleen, ruim ik de tafel af en berg wat spullen in de keuken op. Ik verheug me op de avond alleen. Alle tijd om te lezen, misschien nog te schrijven. Heb niet gelezen, een paar woorden maar geschreven, morgen lukt het vast beter. Nu is het weer ‘vandaag’. Om half acht gewekt, Man op rand van bed, een schaal met fruit en verse koffie voor mij. Begin van een nieuwe dag, heb er zin in. Wat ga ik doen? In elk geval wil ik lezen en schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten