maandag 26 augustus 2013

Maandagochtend


Eigenlijk in de nacht van zondag op maandag, maar ook vele momenten eerder al, heb ik besloten een weblog aan te maken zodat ik allerlei kan opschrijven. Eindelijk is het dan nu zover! Genoeg gedachten in mijn hoofd die ik 'op papier' zou kunnen zetten, let wel: op 'digitaal papier'. Al zolang ik mij kan herinneren en weet wat taal, lezen en schrijven is, een groot deel van mijn leven dus, voer ik allerlei gesprekken en schrijf ik, maar dan in mijn hoofd. Om het 'in 't echt' te doen ontbrak mij tot nu toe het lef want: helaas durfde ik niet, had ik ook weinig zelfvertrouwen dat ik er iets van terecht zou brengen (zou zomaar waar kunnen zijn, maar wat kan me gebeuren als ik wel schrijf?), was ik 'bang' dat het stomme schrijfsels zouden zijn en zo kon ik nog wel enkele excuses aanvoeren. Wat kan een mens toch rare spinsels in het hoofd ontwikkelen. Maar nu is er dan een heus blog en 'moet' ik 'aan de bak'. Misschien is dit blog juist wel 'de stok achter de deur' en krijg ik er zoveel lol in om op deze manier met taal en schrijven bezig te zijn dat het een gewoonte gaat worden. Niet alleen in mijn hoofd maar echt achter de pc. Aan de slag dus!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten