dinsdag 10 september 2013

Vandaag

Vanochtend vroeg wakker, om half vijf al. Ieder normaal mens slaapt dan nog, maar ik niet en eenmaal wakker blijf ik wakker. Ontwaakt door een geluid. In mijn hoofd is het dan onmiddellijk feest, de woorden dansen dat het een lieve lust is. Van alles verzin ik om de ideeën te onthouden. Maar eigenlijk wil ik nog niet denken en bezig zijn, ik wil slapen.
Het begin van de dag is pas goed nadat ik koffie heb gehad, daar geniet ik van, nog lekker lui en warm onder het dons liggend. Dan ga ik lezen, pak mijn boek, maar al snel ook de laptop en lees allerlei, het nieuws, mijn mail en ik kijk op facebook. Dan komt het spannendste van alles: op funda kijken of er deze dag een leuk huis voor ons te koop staat. Veel ‘verplichtingen’ heb ik al op de vroege ochtend. Als ik die allemaal achter de rug heb maak ik het ontbijt. Zuivel voor Man, fruit erbij voor mij en natuurlijk verse koffie, het belangrijkste ’s ochtends, ook voor Man. Als dan de wekker om zes uur ‘zingt’ heb ik er voor mijn gevoel al een halve dag opzitten en ben ik er klaar voor om samen aan de dag te beginnen. Man doucht, kleedt zich aan, smeert brood, loopt heen en weer. Van slapen komt zo niets meer, ik ga ook uit bed. Als ik hem heb uitgezwaaid, Man op fiets buiten zwaaiend en ik binnen achter de luxaflex zwaaiend, ga ik aan de dag beginnen. Ik wil lezen en schrijven, een paar huishoudelijke klusjes doen, soep wil ik maken en op de fiets een boodschap doen. Zal zien wat ervan terecht komt, anders is er morgen weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten