vrijdag 22 november 2013

Bezigheden 2



Ik heb de afgelopen dagen niet veel tijd gehad om te schrijven. Vandaag een schrijfsel over wat ik dan wel heb gedaan.
Dinsdagavond met mijn bridgevriendinnen aan tafel aangeschoven en een kaartje gelegd. In vele bridgeharten klinkt nu een roffel, kaartjes leggen doe je bij het gewone kaartspel. Bij bridgen praat je daar zo niet over, maar spreek je over ‘het spelen van het spel’. Wij, als ‘huiskamer-bridge-dames-groepje’, denken daar niet eens over na. Aan het begin van de avond betalen we een inleg, we bridgen en aan het eind bekijken we wie de minste punten heeft behaald. De verliezers betalen dan nog een klein bedrag extra. Dat geld wordt gespaard tot we genoeg hebben om een hele dag met de zes leden van het groepje bij elkaar te komen. Dan wordt er ook gebridged, maar we eten taart, lunchen, drinken een glas wijn met lekkere hapjes erbij en ter afsluiting van de dag gaan we uit eten.

Woensdag heb ik geschilderd. Daar werd ik blij van, hoe moeilijk ik mijn opdracht ook vond. Na een paar uur bezig zijn is dit het voorlopige resultaat.


Figuratief schilderen heb ik nooit gedaan, ik wilde het eens proberen. Tekenen kan ik absoluut niet, schetsen wat ik voor me zie is mij helaas ook vreemd. Zelf maak ik nooit een plan. Pak de verf, een kwast, water, wat doekjes en sponzen en ga aan de slag.  

Donderdag heb ik een afspraak bij de tandarts, gelukkig snel weer uit de stoel. Even naar huis voor brood en koffie en naar de volgende afspraak, nu met de huisarts. In de loop van de middag een klein koffertje ingepakt. Bij thuiskomst Man gaan we voor een overnachting in een hotel aan zee en een vrije dag. Maar bij zijn thuiskomst blijken de plannen veranderd. Er is geen vrije dag, die wordt verschoven naar volgende maand. In plaats van op pad te gaan eten we thuis, luistert Man muziek en lees ik mijn boek uit. Bij het naar bed gaan zie ik door het glas in de keukendeur iets op de grond liggen. Sam staat erbij en kijkt ernaar, het is een half aangevreten muis. Ik vlucht naar de badkamer, heb niets gezien. Man zal het opruimen. En Sam? Zij gaat door het luik naar buiten, een nieuwe jacht wordt ingezet.



4 opmerkingen:

  1. Toch nog vanalles gedaan, Ellie ! En dat dagje zee heb je nog tegoed, denk ik. Dat is ook een mooi vooruitzicht. Warme groet, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke reactie Mieke en het klopt helemaal wat je schrijft! Dank dat je 'me' weer hebt gelezen! Lieve groet, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat dagje zee niet doorging, maar jullie gaan vast wel weer een keertje.
    En je bent goed bezig geweest! Enne ...heeft Sam je weer een nieuwe buit gebracht? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ans, leuk dat je de blog weer hebt gelezen! Neen, geen cadeautje meer van Sam, wel een van de dierenbescherming :-). Te lezen in volgend stukje.

    BeantwoordenVerwijderen